Deftechnixks
Solowy projekt JLFS aktywny od 2011. Wszelkiego rodzaju konceptualne eksperymentowanie z formą piosenki rockowej, na zmianę przy użycie bezsensownych reguł oraz totalnej przypadkowości.
Solo project of JLFS active since 2011. All kinds of conceptual experiments with form of rock music, alternately through nonsensical rules and total randomness.
Dyskografia
EP ‘Pawprinting’ daje początek ekscytującemu procesowi tworzenia zupełnie losowej muzyki aranżowanej przez komputer, bez żadnego udziału kompozytora. Rezultaty, które możesz usłyszeć na tej płycie CD, nie są oszałamiające, jednakże ten album musiał się pojawić, by na jego podstawie badania mogły być udoskonalane i kontynuowane. Akordy gitary na wszystkich progach w długich i krótkich wariacjach, jak również w grupach po cztery, oraz dźwięki perkusji zostały wprowadzone do komputera, a następnie odtwarzane przy użyciu metody ‘shuffle’, z minimalnymi początkowymi ustawieniami, aby uniknąć monotonii. Oto wyniki – przypadkowa muzyka rockowa aranżowana przez komputer.
________________
“Pawprinting EP” gives beginning to an exciting process of developing perfectly random music arranged by a computer, without any involvement by the composer. The results you can hear on this cd are notbreathtaking, however the record had to appear in order to constitute a basis on which the research can be improved and continued. Guitar chords on all frets in long and short variations, as well as in groups of four, ans drum sounds have been introduced to a computer, and then played back using the “shuffle” method, with minimal initial presets in order to avoid monotony. Here are the results – accidental music arranged by a computer.
Jan Strach kontynuuje eksperymenty z przypadkiem i losowością w muzyce, a tym albumem stara się znaleźć równowagę między chaosem a świadomymi wyborami twórcy.
„Made Way” zostało nagrane przez Deftechnixks na podstawie Głuchej Techniki 210.
Każda piosenka składa się z 5 ścieżek: perkusji, basu, klawiszy, gitary, wokalu. Nagranie polegało na nagraniu (za jednym podejściem) jednej ścieżki dla każdej z piosenek, a następnie pozostawieniu jej na kilka dni, aby o niej zapomnieć. Po przerwie nagrano kolejną ścieżkę, słuchając poprzednich, za jednym podejściem, zmuszając muzyka do improwizacji na bieżąco, w kolejności podanych wyżej instrumentów. Teksty są po angielsku, który nie jest moim ojczystym językiem, więc mają one tylko częściowo sens, a częściowo opierają się na strumieniu świadomości i losowych skojarzeniach. Tytuł każdej piosenki został celowo wybrany przez autora, na podstawie tekstów każdej piosenki. Tytuł albumu został wybrany losowo przez wygenerowanie dwóch losowych słów ze wszystkich tekstów. Główny temat okładki – opos – również został wybrany losowo ze wszystkich tekstów. Reszta została dodana na podstawie losowych skojarzeń. Całość została następnie pokolorowana przez Jana Stracha i jego 2-letniego syna. Napisy na okładce wykonano lewą ręką, z zamkniętymi oczami.
Pod względem muzycznym, oczywiście, album przestrzega większości ofert Underpolen: amatorski, hałaśliwy i uroczy.
________________
Jan Strach continues to experiment with accident and randomness in music, with this album trying to find balance between chaos and the creator’s conscious choices.
“Made Way” was recorded by Deftechnixks based on Deaf Technique 210.
Each song consists of 5 tracks: Drums, bass, keyboard, guitar, vocals. The recording consisted of recording (in one take) one track for each of the songs, then leaving it for a couple of days in order to forget them. After the pause, another track was recorded listening to the previous ones, in one take, forcing the musician to improvise on the go, in order of instruments given above. The lyrics are in english, which is not my native language, so they only partly have any sense, and partly are based on stream of consciousness and random associations. The title of each song was chosen purposely by the author, based on each song’s lyrics. The album title was randomly chosen by generating random two words from all the lyrics. The main theme of the cove – a possum – was also chosen in random from all lyrics. The rest was added based on random associations. The whole was then colored by Jan Strach and his 2-year old son. The writings on the cover made with left hand, with closed eyes.
Music wise, of course, the album adheres to the most of Underpolen offerings: amateurish, noisy and charming.
Podobnie jak poprzedni, ten album Deftechnixks został nagrany na podstawie Technik Głuchych, tym razem technik DT01 (nagrywane bez słyszenia nagranego utworu i bez patrzenia na instrument) i w większym stopniu DT11 (nagrywane bez słyszenia nagranego utworu). Zaowocowało o to 12 piosenkami, które po długim namyśle zostały zredukowane do sześciościeżkowej EP-ki, aby nie męczyć zbytnio słuchacza. Teksty zostały ponownie napisane na podstawie strumienia świadomości; tytuł i wygląd okładki zostały wybrane spośród wszystkich tekstów za pomocą generatora liczb losowych, jak również kolejność utworów. Rozmieszczenie elementów na okładce zostało wybrane przez inny generator losowy – dwulatka.
________________
Just like the last one, this Deftechnixks album was recorded based on Deaf Techniques, this time techniques DT01 (recorded without hearing the recorded track and without looking at the instrument) and to a larger extent DT11 (recorded without hearing the recorded track). This resulted in 12 songs, which, after a long consideration, were reduced to a six-track EP in order to not torture the listener too much. The lyrics were again written based on a stream of consciousness; the title and the look of the cover were selected out of all lyrics by a random number generator, as well as track order. The placement of cover elements were selected by another random generator, a two-year old.
“Reliefless” to czwarty album Deftechnixks, eksperymentalnego projektu rockowego, który stosuje odmienne zasady, strategie i podejścia do każdego swojego albumu. Tym razem Deftechnixks postanowił zbadać powtarzalność w muzyce rockowej, wydając 12 utworów, z których każdy opiera się na powtarzaniu tego samego motywu w kółko. Wynik, jednakże, jest daleki od nudnego! Każda kolejna piosenka jest skonstruowana z coraz większej liczby nut dla każdego instrumentu, tak więc dla ścieżki 1 jest motyw 1-nutowy na perkusję, bas, gitary, klawisze i wokal, dla ścieżki 2 każdy składa się z 2 różnych nut i tak dalej, aż do 12. Chociaż może to brzmieć zbyt wydumanie i intelektualnie, otrzymane kawałki są w rzeczywistości bardzo rockowe, oscylując między prostotą punkową, chmurami postrocka, metalowym krzykiem, mechanicznym industrialem, marzycielskością shoegaze i zwykłymi chwytliwymi śpiewankami. Zamiast być monotonnym, poczynione decyzje melodyczne, rytmiczne i produkcyjne sprawiają, że słuchanie jest przyjemnością, ponieważ Deftechnixks chętnie wprowadza drobne zmiany tu i ówdzie, od minimalnych, jak okazjonalne dodatkowe uderzenia werbla i talerzy, przez bardzo stopniowe, jak rozszerzająca się paleta na “caffeine” czy “ukryta” ścieżka wokalna pojawiająca się w “Turn your pink eye to the sky”, celowo pozostawiając przypadkowo zdublowaną ścieżkę instrumentalną na “hey bird trash double” czy nawet całkowicie niszcząc jeden motyw, nakładając go na inny, tworząc pętlę kakofonii w “Snow Shelby Over Vasenby”. Więc jest to eksperymentalny album rockowy, który jednocześnie pozwala na rozbujanie, a jednocześnie rytmiczny album rockowy, który zachęca do rozbierania na części i przyglądania się jego zazębiającym się elementom, wszystkim umieszczonym w określonej kolejności. Ciesz się i nie martw, ponieważ najważniejsza zasada brzmi zawsze “jeśli jakakolwiek zasada stoi na drodze do stworzenia przyjemnej piosenki, zignoruj ją natychmiast!”
________________
“Reliefless” is a 4th album by Deftechnixks, an experimental rock unit which employs different rules, strategies and approaches to their every album. This time, Deftechnixks decided to explore repetition in rock music, by releasing 12 songs, each based around repeating the same motif over and over again. The result, however, is far from boring! Each consecutive song is constructed from increasing number of notes for each instrument, thus for track 1 there is a 1 note motif for drums, bass, guitars, keyboards and vocals, for track 2 each consists of 2 different notes and so on, up to 12. However cerebral this may sound, the resulting songs are actually very much rock music, bouncing between punkish simplicity, postrock clouds, metallic screaming, industrial mechanics, shoegaze dreaminess and plain all catchy sing-alongs. Instead of being monotonuous, the melodical,rhythmical and production choices make it a fun listen, since Deftechnixks eagerly employs minor changes here and there, ranging from minimalistic, like occasional additional snare and cymbal hits, through very gradual, like expanding palette on “caffeine” or a “hidden” vocal track emerging in “Turn your pink eye to the sky”, purposefully leaving the accidentally doubled instrumental track on “hey bird trash double” or even straight-up demolishing one motif by overlaying it with another, creating a loopy cacophony in “Snow Shelby Over Vasenby”. So, this is an experimental rock album one can actually rock out to, and at the same time a groovy rock album that is fun to take apart and look into its interlocking parts, all put in a specific order. Enjoy and worry not, since the most important rule is always “if any rule stands in the way to creating an enjoyable song, disregard the rule immediately!”
Deftechnixks eksploruje istotę hałaśliwego rocka, obierając go ze wszelkich zbędnych elementów. Pozostaje niewyszkolony wrzask, perkusja złożona z kartonów i puszek, oraz gitara elektryczna ze skrzyżowanymi strunami. Efektem jest radosny, hałaśliwy lo-fi łomot z amatorskim, pełnym pasji podejściem znanym ze wszystkich wydawnictw Underpolen.
________________
Deftechnixks explores the core of noisy rock music, by stripping it of all non-essentials. All that is left is unschooled screaming, a drumset consisting of boxes and tins, and an electric guitar with strings crossed. This results in a heap of joyful, noisy rock-bashing in the amateur, passionate spirit characteristic for all underpolen releases.
Szóste wydawnictwo Deftechnixks to EP składająca się z 6 utworów o charakterze rockowym. W każdej z piosenek, każda z 6 strun gitary została nagrana oddzielnie. Każda z powstałych piosenek, uzupełniona o perkusję, bas, klawisze i wokal, została poświęcona jednemu członkowi najbardziej znanej SZÓSTKI – bohaterów serialu “F·R·I·E·N·D·S”. Do ułożenia słów każdej z piosenek użyto wyłącznie 6-literowych wyrazów wypowiedzianych przez odpowiedniego bohatera w 6. odcinku 6. sezonu serialu.
________________
The sixth Deftechnixks release is an EP consisting of 6 songs in the rock music vein. In each of the songs, each guitar string has been recorded separately. Each resulting song, accompanied by drums, bass, keyboards and vocals, has been dedicated to one of the most famous SIXES of all – hero of the iconic series “F·R·I·E·N·D·S”. To compose the lyrics of each songs, exclusively six-letter words were used, uttered by each respective character in the 6th epiosde of the 6th season of the series.